söndag 24 maj 2015

Växthus

Förra veckan bytte vi ut alla fönster på bottenvåningen. Jag har länge drömt om ett växthus och har därför skissat och funderat på om fönsterna kan återanvändas till ett litet växthus/lusthus. Vi har ett hörn av tomten där sista kvällssolen når och där skulle ett litet växthus passa finfint. I fjol flyttade jag komposten som tidigare varit där och la skiffer för att få en mysig hörna i kvällsolen.




Nu tänker jag att skiffret får vara golvet i växthuset och att det kan byggas kvadratisk ca 3x3m, fick inspiration när jag hittade denna bilden på nätet:




Förra sommaren köpte jag också en gammal rostig sjukhussäng på blocket, den står nu i den hörnan och väntar på ett växthus att flytta in i. Här en bild på mig i sängen förra sommaren - inte helt praktiskt med madrass och kuddar utomhus, men men snart ska vi nog få till ett litet tak 😉


Tänkte att jag skulle dokumentera växthusbygget här på bloggen, håll en tumme för att det går vägen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails