fredag 6 april 2012

Påskfint

Hu, vilket väder vi har idag! Riktigt inneväder, här har det blåst, snöat och regnat om vartannat. Vi har varit barnvakt åt min systerdotter idag och under tiden som hon sov har jag påskpyntat lite. Jag har samlat på mig lite slipade stenägg (det senaste i marmor från Marrakech) och de la jag på ett fat med lite papperskrull. Amanda har förklarat att äggen ska bli fågelungar, några vita och sedan en liten röd och en liten svart med prickar på ;)
Påskris hade jag egentligen tänkt skippa, men så hittade jag lite vita fjädrar i gömmorna så det fick bli ett iallafall. Den vita vasen från Ekeby fyller sin funktion :)
Hoppas innerligt att vädret blir bättre så att det går att vara ute i helgen!
Kramar Ida

1 kommentar:

  1. Fina ägg du har.
    Jag har också vita fjädrar, har svårt för de färgade.
    Här har det också regnat och snöat idag, så tråkigt.
    Ha en skön påsk!
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails